Met vele checklists, die helpen niets over het hoofd te zien

Checklist Competenties (archief)

Gewijz.
23-02-2006

  • Goed kunnen overbrengen van behoeften, wensen en meningen

  • Objectief kunnen luisteren en geen conflicten veroorzaken

  • Feedback kunnen geven en kunnen ontvangen

  • Grote lijnen kunnen zien en abstract kunnen denken

  • Op een kritische manier feiten en gegevens kunnen beoordelen

  • Problemen herkennen, beslissingen nemen en oplossingen kunnen aandragen

  • Effect van beslissingen op anderen kunnen inschatten, zowel binnen als buiten het bedrijf

  • Kunnen definiëren wat ethisch gedrag is, en ernaar handelen in lastige situaties

  • Bijdragen, zorgen en overwegingen van andere teamleden serieus nemen

  • Samenwerken in projecten, actief deelnemen aan team en teambelang voorop stellen

  • Voldoende vakkennis bezitten en op de hoogte blijven van de ontwikkelingen op het vakgebied

  • Nieuwe oplossingen kunnen bedenken voor vakinhoudelijke problemen

  • Weten waar de experts te vinden zijn met specialistische vakkennis

Print-versie Start Populair Over ons Mail pagina