Met vele checklists, die helpen niets over het hoofd te zien

Checklist Afvallen

Gewijz.
23-02-2006

  • Verminder het aantal calorieën dat je dagelijks tot je neemt

  • Beperk de hoeveelheid suikers en vetten en vervang deze door vezels en koolhydraten (trek in een tussendoortje? neem fruit)

  • Drink 1,5 liter water per dag

  • Wees reëel in je doelen, streef niet het onmogelijke na

  • Variatie is belangrijk (alleen groente en fruit verveelt snel en kip en rode vleessoorten maken bijv. ook niet dik, vermijd vette sauzen)

  • Beperk je boodschappen tot het strikt noodzakelijke, laat snoep en chips liggen

  • Een keer geen weerstand kunnen bieden aan iets lekkers chocolade, ijs, etc. is geen ramp, daarna gelijk de dieet-draad weer oppakken

  • Beweeg regelmatig (fietsen i.p.v. auto of bus, trap i.p.v. lift, fitnesscentrum, etc.)

  • Resultaten hebben even tijd nodig, verwacht geen resultaten binnen een paar dagen

  • Wees zeer terughoudend (beter helemaal niet) met dieetpillen of laxerende middelen

  • Probeer van gezond eten je normale patroon te maken, ook nadat je je gewenste gewicht hebt bereikt

Print-versie Start Populair Over ons Mail pagina